niedziela, 28 października 2012

Gruszkówka

W tym roku obrodziły bergamotki, to takie małe gruszki


Sporo zostało wydanych, troszkę zaprawiłam i nastawiłam nalewkę. Dziś było zlewanie i degustacja :) mmmm.... pachnie latem, miodem, słońcem.

GRUSZKÓWKA 

1,2 kg dojrzałych gruszek (waga po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych)
1 szkalanka płynnego miodu - tu wielokwiatowy
1 szklanka cukru
1 szklanka wody
1/2 litra spirytusu

Owoce przełożyć do dużego słoja, dodać cukier i miód - wstrząsnąć aby cukier i miód pokrył owoce. Zalać wodą i spirytusem. Potrząsnąć i odstawić w chłodne ciemne miejsce na dobre 2 miesiące (u mnie było prawie 3) bo ciut zapomniałam :)

2 komentarze:

  1. gdzie kupić gruszki bergamotki A.J

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję szukać na targowiskach gdzie przyjeżdżają sadownicy :) Jest to jedna ze starych odmian gruszek. Jak nie uda się kupić to można zastąpić innym gatunkiem. Ja wykorzystuję bergamotki ponieważ taką gruszę mam w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń