wtorek, 13 sierpnia 2019

Urlop odsłona druga

Kolejną atrakcją tegorocznego urlopu był krótki wypad na Kaszuby - do fabryki porcelany Lubiana :) Szwajcar już jakiś czas temu obiecał mi tę wycieczkę :) No i wpadłam po uszy :)





Im dłużej krążyłam po sklepie tym więcej chciałam kupić :) W końcu padło na 6 talerzy deserowych - które wyznaczają tonację dekoracji na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia i do tego czasu cicho sza nie pokazuję ich tu:) solniczkę i pieprzniczkę - bo do tych drobiazgów mam słabość i filiżankę do kawy dla Młodej. Wsiadając do samochodu Szwajcar nieopacznie obiecał, że co drugi wypad na Kaszuby będziemy zaglądać do Lubiany :)
Na straganach powoli i jeszcze nieśmiało zaczyna się pojawiać dynia - stąd pomysł na dzisiejsze danie
ZUPA DYNIOWA Z ROZMARYNEM 
60 dag miąższu dyni bez skórki i nasion
1 duża czerwona papryka
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
2 gałązki rozmarynu
olej
1/2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki
1 łyżeczka cukru
1 łyżka soku z cytryny
sól, czarny pieprz
szczypta ostrej mielonej papryki 
1 litr wody

Paprykę oczyścić z nasion i pokroić w kostkę. Posiekać cebulę i czosnek. W garnku rozgrzać łyżkę oleju i zblanszować na nim cebulę . Dodać paprykę i czosnek i podsmażać ok minuty. Dodać pokrojoną dynię.Zalać wodą, dodać 1 gałązkę rozmarynu i słodką mieloną paprykę. Gotować ok pół godziny, aż dynia będzie miękka. Wyjąć rozmaryn. Doprawić cukrem, sokiem z cytryny, solą, pieprzem i ostrą papryką. Udekorować listkami świeżego rozmarynu. Podawać z grzankami z pszennego pieczywa. 
Można też zupę po ugotowaniu zblendować na zupę krem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz