środa, 16 stycznia 2019

Gdzie ta zima?

Wielu z Was czytając tytuł posta pewnie się zastanawia o co mi chodzi. Na południu śnieg, na wschodzie śnieg, nad morzem podobno też ... a w Bydzi nie :( totalny brak...  Marzy się mi takie zasypane śniegiem miasteczko, jak na talerzu :) No, ale nie zawsze mamy to co chcemy...
W takim ośnieżonym miasteczku super smakowałby

KURCZAK W GLAZURZE
1 sprawiony kurczak
sól, pieprz
10 dag miodu
100 ml jasnego piwa

Kurczaka opłucz, osusz i natrzyj solą i pieprzem w środku i na zewnątrz. Ułóż na posmarowanej olejem blasze. Wstaw do rozgrzanego do 175 st C piekarnika i piecz 30 min. Miód wymieszaj z piwem. I smaruj marynata kurczaka. Pamiętaj że czas pieczenia to 1 godz na 1 kg mięsa.
Można w połowie pieczenia dorzucić na blachę 1 kg mieszanych warzyw korzeniowych skropionych olejem.
Super smakuje po dniu spędzonym na śniegu :) 

2 komentarze:

  1. Cóż to za boski talerz, jeden z najpiękniejszych, jakie kiedykolwiek widziałam. Toż to dzieło sztuki, budzi podziw, ma w sobie magię. <3

    Życzę śniegu. Ja kocham zimę, od zawsze była mi bliska. Niech spadnie biały puch i pięknie przyozdobi świat. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za życzenia :) coś tam za oknem wreszcie pada :) Ja lubię pogodę pod warunkiem, że odpowiada porze roku :)

    OdpowiedzUsuń