piątek, 10 listopada 2017

Na św. Marcina najlepsze rogale i gęsina :)

Co do rogali to oczywiście najlepsze te ze stolicy Wielkopolski  :) Historię powstania rogali oraz recepturę i sposób przygotowania poznałam minionego lata w ROGALOWYM  MUZEUM .

zobaczyłam tam również ciekawy sposób dzielenia ciasta - szablą :)
Tych co chcą upiec takie tradycyjne rogale świętomarcińskie odsyłam TU. :) Są trochę pracochłonne, ale efekt super.
Drugim tradycyjnym daniem na Dzień Niepodległości w wielu domach jest potrawa z gęsi. Zastanawiałam się czy podać dziś ponad stuletni przepis na tradycyjną gęś pieczoną czy coś bardziej lekkiego. Zwyciężyła ta druga opcja

SAŁATA Z PÓŁGĘSKIEM 
duże opakowanie miksu ulubionych sałat 
25 dag wędzonego półgęska
5 dag orzechów  pecan lub włoskich
30 dag ciemnych winogron lub 3 dojrzałe figi
2 łyżki miodu płynnego
sok z 1 cytryny
100ml dobrej oliwy 
pieprz świeżo zmielony
Półgęska pokroić ostrym nożem na cienkie plasterki. Orzechy podprażyć na suchej patelni.Winogrona umyć, przekroić i usunąć pestki. Jeśli dodajemy figi - to podzielić je na ósemki. Sałatę wyłożyć na półmisek , obłożyć półgęskiem, dodać orzechy oraz winogrona. Miód, sok z cytryny i oliwę wymieszać (najlepiej w małym zakręcanym słoiczku) i sosem polać sałatę . Oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.
P.S.Półgęsek to wędzona pierś z gęsi :) 
Dziś bez zdjęcia sałaty - z prostego powodu, przez chorobę nie mogłam kupić na Frymarku półgęska :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz