niedziela, 3 sierpnia 2014

Polak., Węgier.....

Obaj lubią paprykę :)  Najnowsze "Moje gotowanie" przypomniało mi pewne "pudliszki", które jadłam w Gruzji. Tam też sporo papryki jest :) Podaję gruziński przepis.

PAPRYKA W MIODOWEJ ZALEWIE 

3 kg różnokolorowych i o różnym stopniu ostrości papryk 
1,5 l octu 10%
2 szklanki wody
1 łyżka soli
5 (sporych) łyżek płynnego miodu 
2 liście laurowe
ziarna ziela angielskiego, kolorowego pieprzu; goździki 

Papryki umyć, osuszyć i oczyścić z nasion. Większe kroimy na szerokie paski i układamy w słoikach. Do każdego słoika dodajemy 2-3 ziarna ziela angielskiego, parę ziaren kolorowego pieprzu oraz 2-3 goździki. Zalewę czyli: ocet, wodę, sól, miód i liście laurowe gotujemy przez 5 min. Przestudzoną zalewamy paprykę. Zakręcamy. Pasteryzujemy 15 min.
Mniam, mniam....
P.S. Brat mojej przyjaciółki i jego żona  byli ostatnio w Gruzji. Wrócili tak samo zakochani w niej jak ja :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz