sobota, 22 lutego 2014

Wiosna puka do drzwi :)

Wierzby u moich sąsiadów już tak wyglądają,
Zainaugurowałam dziś sezon ogrodniczy. Pogoda sprzyjała porządkom w ogródku. Wiem, wiem mamy dopiero 22 lutego i wszystko się jeszcze może zdarzyć, ale uporządkowałam to czego nie zdążyłam jesienią. Patrząc na to co dzieje się w przyrodzie to raczej zimę mamy już za sobą. Dzikie gęsi wracają , w ogrodach pojawiają się pierwsze kwiaty- u mnie kwitnie przebiśnieg :) - zdjęcie pojawi się w przyszłym tygodniu :)
Po pracy fizycznej czas na odpoczynek przy filiżance herbaty i ....
Przeglądając swój pożółkły już zeszyt z przepisami znalazłam taki na "placek do herbaty z "Przekroju"". Kiedyś na ostatniej stronie była rubryka kulinarna.

PLACEK DO HERBATY 

10 łyżek cukru
10 łyżek mąki pszennej 
  9 łyżek mleka 
  3 jajka
  2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1/2 kostki "Kasi"
  1 łyżka kakao
  1 słoik dżemu 

Żółtka utrzeć z cukrem, dodać mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Następnie dodać stopioną i przestudzoną "Kasię" i mleko. Wymieszać. Dodać dżem i wymieszać. Ubić białka i pianę wymieszać ostrożnie z ciastem. Wylać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą foremki. Piec ok 45 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C. 

2 komentarze:

  1. ale jak to? dzem wpakowac do ciasta przed upieczeniem????

    OdpowiedzUsuń
  2. a tak wpakować do ciasta :) dzięki temu jest wilgotne z lekkim posmakiem dżemu :)

    OdpowiedzUsuń