piątek, 14 lutego 2014

Miasto zakochanych

Tak określane jest Chełmno, miasto nie daleko mojej Bydzi. Ma urokliwą starówkę, teraz trochę senne, kiedyś prężny ośrodek. Zainteresowani niech poszukają sobie informacji w necie. Niby mam dość blisko, a byłam tam raptem trzy  razy. Pierwszy dawno dawno temu z przyjaciółką oraz jej synem i moimi córkami, potem "firmowa" wycieczka aaaa i kiedyś z Mr  Bigiem :)
W chełmskiej farze znajdują się relikwie św. Walentego i ktoś kiedyś - a dokładnie 13 lat temu-  wpadł na pomysł by uczynić z tego atrakcję turystyczną , a z dnia 14 lutego zrobić sztandarową imprezę :) i chwała mu za to :)




Z Walentynkami, miłością zawsze kojarzy się mi czekolada...
Fajnym pomysłem na słodki walentynkowy  prezent są domowe jeżyki :)

DOMOWE JEŻYKI
2 tabliczki gorzkiej czekolady
garść bakalii (rodzynki, żurawina, posiekane morele, orzechy)
1 łyżeczka ulubionego aromatu - u mnie oczywiście waniliowy :)
1 łyżka masła 
80 g ryżu preparowanego (2 opakowania)

Czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy  bakalie, aromat i mieszamy. Następnie stopniowo dodajemy ryż. Mieszamy aż czekolada oblepi ziarenka. Łyżeczką układamy kopczyki masy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Możemy też wilgotnymi dłońmi formować kulki. Pozostawiamy w chłodnym miejscu do zastygnięcia :)
P.S. Jeśli chcemy aby było to zwieńczenie kolacji walentynkowej to możemy zamiast bakalii dodać posiekany kandyzowany imbir :)

2 komentarze:

  1. Czy zamiast gorzkiej czekolady mogę użyc mlecznej, bo nie przepadam zbytnio za ta pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. możesz spokojnie :) a i z białą są pyszne

    OdpowiedzUsuń