niedziela, 17 grudnia 2017

Coraz bliżej święta ....

A mnie dopadła jakaś chandra... niby przygotowania idą pełną parą, ale czegoś mi brak. I wena też uciekła...Chyba to wina braku śniegu i chociaż tych trzech stopni na minusie ;) Szukając świątecznej inspiracji dokopałam się do tego przepisu :)  Do tej pory hasło  Blondie kojarzyło się mi z wokalistką o takim pseudonimie.  Jest autorstwa Marty Gessler (tak tak Marty to nie jest literówka ) i  został opublikowany  w "Wysokich obcasach" w  2013 roku i na moje dzięki żurawinie i orzechom cudnie wpisuje się w świąteczny nastrój :)

BLONDI
330 g brązowego cukru
115 g masła
140 g mąki
1/2 tabliczki białej czekolady pokrojonej w paski
50 g suszonej żurawiny
50 g orzechów pekan podpieczonych i grubo posiekanych
1 duże jajko
1 żółtko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/4 łyżeczki soli

W garnku rozpuścić masło, dodać cukier i mieszać, aż cukier się rozpuści. Odstawić do ostygnięcia. Małą tortownicę wyłożyć papierem i wysmarować masłem. Do przestudzonej masy wmieszać jajko, żółtko i ekstrakt waniliowy. Dodać mąkę i sól- wymieszać. Następnie wsypać żurawinę, czekoladę i orzechy. Wymieszać. Przełożyć do foremki. Wstawić do rozgrzanego do 180 stopni C piekarnika na 35 min. Po upieczeniu wystudzić, wyłożyć na talerz i lekko oprószyć cukrem pudrem (taka namiastka śniegu ;) )
Tęsknię  do takiego widoku za oknem :) i nawet wizja "Zenka" mnie nie przeraża

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz