piątek, 27 maja 2016

Truskawkowy zawrót głowy :)

Mój Dzień Mamy był truskawkowy:) Fakt truskawki są moim ulubionym owocem i mogłabym je zjadać w ilościach hurtowych :)
Od córci dostałam przepyszny torcik

Nie wiedziałam, że pociecha przyjedzie z ciachem i wcześniej zrobiłam deser truskawkowy :)


DESER TRUSKAWKOWY
1 galaretka pinacolada
3 szklanki truskawek
1/2 szklanki cukru
sok z 1/2 cytryny
otarta skórka z cytryny
2 łyżki wody
2 żółtka
2 łyżeczki mąki kukurydzianej 
1 łyżka masła
szczypta soli
parę truskawek do dekoracji i galaretki
listki mięty

Galaretkę przygotować wg przepisu na opakowaniu. Przelać do pucharków. Poczekać aż zacznie lekko tężeć i do każdego pucharku wrzucić 2-3 pokrojone na ćwiartki truskawki. Oczywiście wcześniej umyte i osuszone. Ja się pospieszyłam i galaretka przejęła troszkę koloru od owoców. :) 3 szklanki truskawek przełożyć do garnka, dodać cukier, wodę sok i skórkę z cytryny i doprowadzić do wrzenia. Gotować ok 5 min, lekko przestudzić i zmiksować na gładką masę. Jeśli macie ochotę można przecedzić przez sitko o drobnych oczkach - w celu usunięcia pesteczek z truskawek. Masę ponownie umieścić w garnku i doprowadzić do wrzenia. W kubku rozkłócić żółtka z mąką kukurydzianą .Dodać do masy truskawkowej ciągle mieszając. Gotować 2 min. Zestawić z ognia dodać masło i sól - mieszać do rozpuszczenia się masła.Przestudzić, wylać na stężałą galaretkę, udekorować truskawkami i listkami mięty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz