środa, 18 maja 2016

Skansen w Toruniu

Od wielu lat intrygowały mnie słomiane strzechy w bliskim sąsiedztwie teatru im. Horzycy w Toruniu. W trakcie studiów podyplomowych, pobytów krótszych bądź dłuższych obiecywałam sobie, że sprawdzę co to ;). Impulsem do dokładniejszej penetracji terenu stała się audycja radiowa na temat nowej wystawy "Mądrości i gadki z kuchennej makatki". Pamiętam jeszcze takie makatki wiszące w kuchniach moich babć i nieżyjących już cioć.


Tę makatkę znalazłam w "domu na wodzie" czyli mieszkalnej łodzi
Te makatki po lewej stronie są współczesne :

Smerf w kategorii makatki współczesne moim zdaniem jest numero one :)
Tu jeszcze parę zdjęć z terenu skansenu

Wiszące na płocie gliniane garnki urzekły mnie :) jeden chyba brał udział w słynnej scenie tłuczenia glinianych garnków w trakcie awantury pomiędzy Kargulem i Pawlakiem ;) , bo cały jest podrutowany

Może to nie jest super ujęcie... ale ta lampka zaczarowała mnie 
Wracając do słynnych sąsiadów - ich pomnik można spotkać niedaleko skansenu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz