czwartek, 3 września 2015

Kto jeszcze pamięta Karino?

Będąc młodszą nastolatką uwielbiałam serial "Karino". Podczas mojego pobytu w Pyrlandii sprawiono mi ogromną przyjemność i niespodziankę .Zawieziono mnie do stadniny w której był kręcony ten serial :)
Konie wręcz pozowały do zdjęć

 Kilka dni po wizycie w stadninie, buszując w małej klamociarni natknęłam się na takie cudo :)
Jak forma do babki, to i przepis musi być ;)

BABKA PIASKOWA

20 dag masła
20 dag cukru pudru
4 jaja
sok z 1/2 cytryny
skórka otarta z pomarańczy
2 łyżki śmietany
15 dag mąki pszennej
10 dag mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
garść rodzynek
masło i mąka do formy

Masło utrzyj z cukrem pudrem dodając po jednym żółtku, następnie sok, skórkę i śmietanę. Wymieszaj mąki z proszkiem do pieczenia i połącz z masą. Dodaj rodzynki, wymieszaj. Ubij pianę z białek i wymieszaj z ciastem. Formę wysmaruj masłem i wysyp mąką. Wlej ciasto, postukaj by ciasto dostało się we wszystkie zagłębienia - jeśli używasz fantazyjnej formy. Piecz 40 min w temperaturze 180 stopni C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz