sobota, 7 maja 2011

Naleśnikarnia

Od kilku dni " chodziły" za mną naleśniki.... był tylko jeden problem nie mogłam się zdecydować z czym je chcę zjeść. Czy maja być na słodko czy na słono? Wczoraj w trakcie zakupów dostałam olśnienia- naleśniki wytrawne, na piwie z mięsno -warzywnym nadzieniem.

CIASTO

1/4 l piwa jasnego
1/4 l wody
2 jajka
25dag mąki
spora łyżka oliwy
sól

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Ciasto powinno mieć kosystencję śmietany.
Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron na złoty kolor.

FARSZ

Nie podam konkretnego farszu, jego skład zależy od naszej kreatywności i zawartości lodówki. Powinien być dość ostry. Do swojego wykorzystałam zmieloną resztkę pieczeni z szynki, którą przesmażyłam na oliwie z czosnkiem, pieprzem, ziołami prowansalskimi i przecierem pomidorowym. Drugim farszem  były przygotowane według przepisu na opakowaniu  warzywa mrożone - jedna moja "szarańcza" nie lubi mięsa mielonego w jakiejkolwiek postaci.  Do obu farszy dodałam trochę startego żółtego sera. Równie dobrze można oba farsze zmieszać w jeden :) 
Naleśniki możemy podawać z katchupem lub sosem czosnkowym.

3 komentarze:

  1. Ja naleśniki zawsze robię na słodko,polecam też omlety(mąka,jajka,mleko,cukier,dodatki)Polecam też swój blog:
    http://wlasnypunktwidzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :) Defous spróbuj raz zrobić na ostro

    OdpowiedzUsuń
  3. Może spróbuje,wolę jednak zawsze słodkie naleśniki.

    OdpowiedzUsuń