wtorek, 26 maja 2020

Na jutrzejsze śniadanko

Trochę się dzieje w życiu, temu nie ma mnie tu tyle ile bym chciała... Mam dzięki epidemii trochę zapas suchych drożdży, stąd dzisiejszy przepis na

BUŁECZKI NA MAŚLANCE 

3 i 3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki maślanki naturalnej
3/4 szklanki ciepłej wody
1 saszetka suchych drożdży
1 i 1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
1 jajko
2 łyżki stopionego masła 

Wszystkie składniki zagnieść. Ugniatamy tak długo, aż ciasto będzie elastyczne. Przełożyć do miski, lekko oprószyć mąką i przykryć czystym ręcznikiem. Poczekać, aż ciasto podwoi swoją objętość. Uformować wałek z ciasta i podzielić go na 10 w miarę równych kawałków. Każdy kawałek uformować w kulkę. Bułeczki ułożyć na blasze i zostawić do ponownego wyrośnięcia. Posmarować wodą i lekko naciąć. Piec ok 15 min w temperaturze 200 stopni C.
Moje się ciut przypiekły, ale w smaku są suuper ;) zwłaszcza z świeżym masełkiem :)

2 komentarze:

  1. Ja nie próbowałam jeszcze robić takich bułeczek, ale zapisuję przepis :) Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czasem je piekę, ale bym teraz zjadła.

    OdpowiedzUsuń