poniedziałek, 14 października 2019

Gruszki w syropie

Uwielbiam czytać książki - to nie tajemnica. Uwielbiam też te chwile, gdy opisywane tam dania stają się dla mnie inspiracją w kuchni. Ciotki z " Chmurdalii" Joanny Bator zainspirowały mnie do poeksperymentowania w kuchni :) Wiosną cieszyłam się patrząc na gruszę i widząc ile jest zawiązanych owoców
Już widziałam je w słoiczkach ;) Przyszła jesień
i mogłam wreszcie zrobić
GRUSZKI W SYROPIE Z CZARNEJ PORZECZKI 
4 twarde gruszki
1 l soku z czarnej porzeczki
1/2 szklanki soku z cytryny
20 dag cukru
2 goździki 

Soki z cukrem i goździkami zagotować. Obrane gruszki pokroić na cztery części, usunąć gniazda nasienne i ułożyć w czystych, suchych słoiczkach. Zalać gorącym sokiem, zakręcić. Ustawić w garnku z gorącą wodą i pasteryzować 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz