niedziela, 18 października 2015

Skąd się bierze mleko?

Natchnieniem do dzisiejszego posta stała się radiowa rozmowa pani redaktor z kilkuletnim brzdącem, w trakcie której na tytułowe pytanie dziecko z rozbrajającą szczerością w głosie odpowiedziało : Jak skąd? Ze sklepu. Pani redaktor z lekka zaskoczona wyjaśniła dziecku, że chodziło jej o krowę.
Jestem tym szczęśliwcem, który wie skąd się bierze mleko. Jako pacholę i podlotek miałam możliwość spędzania wakacji na wsi. Ba nawet pasłam krowy na łąkach - elektryczne pastuchy dopiero pojawiały sie w prywatnych gospodarstwach. Wiem jak się doi krowy i potrafię z mleka zebrać śmietanę - by potem ubić mleko oraz jak zrobić twaróg ;) Nasze wakacje wspaniale opisał mój kuzyn na swoim blogu TU.
W trakcie niedawnego pobytu na Kaszubach , wędrując po okolicy natrafiłam na prawdziwą "fabrykę" mleka :)

Trzymając się mlecznego tematu proponuję dziś Wam deser z kuchni kaszubskiej :)

RYŻ Z OWOCAMI 

20 dag ryżu
1/2 l mleka 
150 ml śmietany 36%
1 łyżka mąki ziemniaczanej
5 dag cukru
szczypta soli
40 dag owoców sezonowych lub konfitur
listki melisy, bazylii, mięty - takie jakie mamy pod ręką 

Ryż ugotować w mleku, dodając szczyptę soli, tak by był bardzo miękki. Pod koniec dodać cukier i zagęścić mąką ziemniaczaną. Wystudzić. Wymieszać z ubitą śmietanką . Udekorować owocami i listkami ziół. 
Hmmm .... super sprawdza się i w letnie i w zimowe popołudnia.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz