czwartek, 5 marca 2015

Biszkopt specjalnie dla imienniczki :)

W pracy mam kilka wiernych czytelniczek bloga :) które czasem proszą mnie o radę w sprawach kulinarnych. Ostatnio rozmawiałyśmy o biszkopcie. Przyznam szczerze, że dawno nie piekłam go.... jakoś nie było okazji, ale przeszukałam swoje zasoby przepisów i znalazłam :)

BISZKOPT

5 jaj
1 szklanka drobnego cukru
1 cukier waniliowy
1 szklanka mąki ziemniaczanej
3 łyżki mąki tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 

Białka oddzielić od żółtek i same ze szczyptą soli ubijać. Dodać cukier waniliowy i 1/2 szklanki cukru i ubijać. Potem dodawać na zmianę resztę cukru i po 1 żółtku i ubijać.... Na koniec dodać mąkę z proszkiem i wymieszać. 
Od razu wylać do tortownicy i piec ok 30-35 min w średnio rozgrzanym piekarniku.
P.S. Zaczęłam tęsknić za wiosną i kupiłam sobie :
 


2 komentarze:

  1. Tu juz zaczely kwitnac drzewa, a wlasciwie - dopiero zaczely. Bardzo pozna wiosna, jak na warunki hiszpanskie. Ale w koncu przyszla :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A i tu dziś było pięknie :)

    OdpowiedzUsuń