sobota, 27 sierpnia 2011

Na zimę lub do letniego deseru :)

W czasie wakacyjnym w pracy ciut wolniejsze obroty i czas na rozmowy z koleżankami nie tylko o kolejnym zawodowym problemie. Jednym z tematów takich pogaduch jest zawsze kuchnia i wymiana przepisami :)
Do dzisiejszych eksperymentów kulinarnych zainspirowała mnie koleżanka zachwycająca się smakiem plasterków cytryny służących jako uzupełnienie deseru lodowego..... Podumałam i dziś zrobiłam dwie kombinacje. Pierwsza z wanilią - uwielbiam jej smak i zapach. Zawsze łatwo było mnie udobruchać porcją dobrych lodów waniliowych. :) Drugą z cynamonem - wszak wszyscy znamy jego właściwości rozgrzewające :)

CYTRYNY W RUMIE Z CYNAMONEM LUB WANILIĄ

podaję przepis na jedną porcję - słoiczek o pojemności 250 ml

1 cytryna
1/2 - 3/4 szklanki cukru
1/3 szklanki rumu ( może być ciut więcej)
kawałek laski wanilii lub kawałek cynamonu

Cytrynę porządnie szorujemy i sparzamy wrzątkiem.Kroimy w cienkie plasterki. Układamy w słoiku co jakiś czas podsypując cukrem. Zalewamy rumem. Wkładamy kawałek cynamonu lub wanilii. Zamykamy i mocno wstrząsamy. Wstawiamy do lodówki.
Na moje co jakiś czas trzeba będzie potrząsnąć aby cukier się rozpuścił. Po 3-4 dniach otrzymamy dodatek do deserów lub "rozgrzewacz" do herbaty :)
Plusem tego przepisu jest to, że możemy przyrządzać ten smakołyk przez cały rok i na efekty też nie trzeba długo czekać, jak np. przy nalewkach.

P.S. Uprzedzając pytanie o zdjęcia - pojawią się jak tylko cukier w słoiczkach się rozpuści :)


4 komentarze:

  1. Cynamon odpada :) Ale ta wanilia kusi jak zawsze. tez mam bzika na punkcie wanilii :) moze wyprobuje?

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbuj cytryn wszak masz dostatek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. myślałam, że jesteś na urlopie, taka ładna pogoda, niestety ja tez w pracy, urlop spędziłam pod znakiem deszczu, nie naładowałam akumulatorów, jakoś tak nie czułam, ze jest lato, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. urlop to ja miałam w Gruzji..... juz prawie nie pamiętam

    OdpowiedzUsuń