poniedziałek, 12 września 2011

Sałatka gospodarska

Powoli kołowrotek się rozkręca i coraz częściej zaczynam szukać przepisów szybkich a treściwych i jak to chyba Maria nazwała " porządkowych". Składniki do tej sałatki znajdziemy praktycznie w każdej lodówce i spiżarni lub w zakamarkach kuchennych szafek. Jej ostateczny smak zależy od naszej inwencji twórczej. Podaję bazę i zostawiam pole do popisu.....

SAŁATKA Z ZUPEK CHIŃSKICH

Baza:
2 opakowania zupek chińskich ( w zależności od upodobań albo 2 ostre,albo ostra i  łagodna),
1 średni majonez
1 srednia kapusta pekińska

i reszta według uznania np:
1 puszka kukurydzy,
1 czerwona papryka pokrojona w kostkę,
1/2 puszki groszku zielonego
pomidorki koktajlowe
1 mały por
lub to co mamy pod ręką ;)

możemy też dodać: 
10 dag pieczonego kurczaka lub chudej wędliny, albo żółtego sera

Makaron pokruszyć, dodać suche przyprawy, które były w opkowaniach i wymieszać z majonezem. Odstawić na minimum 3 godziny ( czasem robię to przed wyjściem do pracy). Kapustę poszatkować, pomidorki przekroić na połówki, por w pół talarki, puszki odsączyć, mięso lub ser pokroić w kostkę i..... wszystko wymieszać z makaronem. :)
Smacznego!

4 komentarze:

  1. hmm, spotkałam dzisiaj dwie Syreny o skandynawskiej urodzie i Wikinga.
    Ciotka, podpadziocha! Za to, że zamilczałaś-trzy przepisy na gruzińskie jadło. Ale już, migiem!
    Wiem, że to brzmi dziwnie, ale Ruda doooobrze wie o co chodzi.
    A ponieważ jestem po ciężkiej traumie to poproszę bardzo dobry deser na osłodę życia. Też może być gruziński.
    No to czekam...

    OdpowiedzUsuń
  2. :) witam, wiem wiem o co chodzi i tak naprawdę niewiele mam na swoje wytłumaczenie - chyba tylko to, że Wiking nie chciał być pokazywany jak zwierzątko. O traumie słyszałam proponuję zajrzyj na blog wiedźmowski na post z 9.12.2009. Mam nadzieję, że Ci osłodzi życie

    OdpowiedzUsuń
  3. A co ja Wikin...znaczy mena nie widziałam?
    Poczytałam zalecany artykuł, zjadłam pół blachy sernika, trauma nie przeszła.
    Nadal czekam na przepisy. O!

    OdpowiedzUsuń
  4. wiesz Wiking nieśmiały jest....

    OdpowiedzUsuń