piątek, 15 sierpnia 2014

Dla łasuchów

Lenistwo ostatnio mnie dopadło... zarówno w sprawach kuchennych jak i robótkowo-ogrodowych. W tym obszarze wynikało to po części z śródziemnomorskich upałów ;) po części z normalnego fizycznego zmęczenia. Nic tak nie poprawia humoru jak coś słodkiego, a i energii też dodaje :)

STRUDEL Z BRZOSKWINIAMI 
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 opakowanie serka mascarpone (250 g)
5 łyżek cukru pudru
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 łyżki budyniu waniliowego (proszku) 
2 jajka 
2 kopiaste łyżki kaszy mannej
2 spore brzoskwinie
trochę roztopionego masła.

Brzoskwinie obrać, wypestkować i pokroić w małą kostkę. Serek, cukier puder, ekstrakt waniliowy, budyń, kaszę manną oraz 1 jajko zmiksować na puszystą masę. Dodać brzoskwinie i delikatnie wymieszać. 
Ciasto rozwinąć, posmarować roztopionym masłem. Nadzienie ułożyć wzdłuż dłuższego boku i delikatnie zrolować. Przełożyć na wyłożoną papierem do pieczenia blachę i posmarować rozbitym jajkiem. Piec ok 1 godziny w 180 stopniach C. Posypać cukrem pudrem. 
Powiem tak: musiałam dziś mocno się powstrzymywać by nie zjeść całości. Pychotka mniam mniam :) 

2 komentarze:

  1. jedz jedz, bedziesz grubsza ode mnie :) ale przepis ciekawy, nie powiem....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie grozi :) mam więcej ruchu ;)

    OdpowiedzUsuń